Algemene Voorwaarden
Tekst hier invullen...
Artikel 1: Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bloemenboetiek Lily, welke gevestigd is te Gent,
Muilaardstraat 14 met e-mailadres bloemenboetiek.lily@gmail.com,gsm - nr :0474.21.25.97 ondernemingsnummer :BE
0741.302.803
2. Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die een
bestelling bij Bloemenboetiek Lily plaatst.
3. Overeenkomst: een overeenkomst met betrekking
tot aankoop of bestelling van een goed of dienst.
Artikel 2: Algemeen
1. De Algemene Voorwaarden hebben betrekking op alle overeenkomsten tussen
Bloemenboetiek Lily en Klant en zijn van toepassing op de totstandkoming ervan.
2. Bloemenboetiek Lily is gerechtigd om de prijzen of Algemene Voorwaarden
zonder voorafgaand bericht te wijzigen en dit met onmiddellijke ingang.
3. Een overeenkomst tussen Bloemenboetiek Lily is enkel bindend wanneer er
telefonisch, mondeling, schriftelijk of elektronisch bevestiging is gebeurd
door Bloemenboetiek Lily
Artikel 3: Aanbiedingen,
aanbod en aanvaarding
1. Aanbiedingen van Bloemenboetiek Lily zijn steeds vrijblijvend en kunnen
zonder afwijkingen worden aanvaard.
2. De Klant is verplicht de bestelling voor plaatsing op juistheid en
volledigheid te controleren.
3. Overeenkomsten zullen pas uitgevoerd worden na aanvaarding en goedkeuring
ervan door middel van een bevestiging.
4, Het kan voorkomen dat producten, die online verkocht worden, onverhoopt, op
moment van aankoop door de Klant, niet in voorraad zijn of niet meer leverbaar
zijn. Bloemenboetiek Lily dient de Klant hiervan in kennis te stellen.
Bloemenboetiek Lily kan een alternatief voorstel geven aan de Klant of dat
gedeelte van de bestelling annuleren.
Artikel 4: Annulering en
uitstel
1. Gehele of gedeeltelijke kosteloze annulering kan alleen maar geschieden tot
5 werkdagen voor uitvoering van de overeenkomst. Bij niet-tijdige annulering
kan Bloemenboetiek Lily het volledige overeengekomen tarief voor het
geannuleerde deel in rekening brengen bij de Klant. Overeenkomsten die binnen
de 5 dagen na overeenkomst dienen uitgevoerd te worden, hebben geen recht op
kosteloze annulering.
2. De Klant mag een dienst opschuiven of uitstellen tot 5 werkdagen voor
levering of afhaling van de bestelling.
3. Bloemenboetiek Lily behoudt altijd het recht om een Overeenkomst niet uit te
voeren en (gedeeltelijk) te annuleren. Bloemenboetiek Lily dient de Klant
hiervan op de hoogte te stellen.
Artikel 5: Rekening en
betaling
1. Iedere Overeenkomst wordt door Bloemenboetiek Lily afzonderlijk verrekend
aan Klant, tenzij de partijen anders zijn overeengekomen.
2. Elke Overeenkomst is een overeenkomst met betalingsverplichting, waar geen
uitzondering op gemaakt wordt.
3. Bloemenboetiek Lily is gerechtigd (verdere) elke overeenkomst op te
schorten, indien betalingsachterstand is ontstaan uit reeds uitgevoerde
opdrachten of indien er nog geen betaling ontvangen is van de bestelling.
Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting
niet op.
4. Betaling dient te geschieden binnen de gestelde betalingstermijn. Deze
termijn loopt te allen tijde af op de eenendertigste (31ste) dag na
aankoopdatum. In geval van niet betaling op de vervaldag word een
schuldvordering van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling
verhoogd met 20%, met een minimum van vijftig euro (50 EUR) en met een interest
van 20% per maand, die aangerekend wordt vanaf de vervaldag. Onkosten die
gemaakt worden ten gevolge van niet betaling worden tevens aangerekend.
5. Kortingscodes zijn alleen geldig voorbepaalde aangegeven bestelling.
Artikel 6: Levering
1. Bloemenboetiek Lily kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden
wanneer de levering niet kan geschieden volgens de overeengekomen termijn of
wanneer bestelling niet kon geleverd worden doordat er niemand de bestelling in
ontvangst kon nemen.
2. Bloemenboetiek Lily kan geen exacte leveringstijdstippen garanderen alhoewel
ze deze naar goed vermogen gerespecteerd worden.
Artikel 7: Overmacht
1. Bloemenboetiek Lily kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden
wanneer de website door overmacht niet bereikbaar is, dit geldt voor alle
termijnen van onbereikbaarheid.
2. Bloemenboetiek Lily kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden
wanneer de levering niet kan geschieden volgens de overeengekomen termijn door
overmacht.
3. Onder overmacht wordt onder meer begrepen: stroomstoringen,
netwerkstoringen, hardware- of softwarestoringen, pannes (technisch en
transport), andere onvoorziene problemen van technische aard bij Bloemenboetiek
Lily.
Artikel 8: Rechten en
aansprakelijkheid
1. Bloemenboetiek Lily kan niet aansprakelijk gesteld worden voor:
1.1.fouten in de gegevens dat door de Klant ter hand is gesteld;
1.2. fouten en/of misverstanden ten aanzien van de uitvoering van de
overeenkomst indien deze hun aanleiding of oorzaak vinden in handelingen van de
Klant, zoals het niet tijdig of niet aanleveren van volledige, deugdelijke en
duidelijke gegevens/materialen;
1.3. fouten in de tekst/gegevens.
2. De Klant is volledig aansprakelijk voor het doorgegeven tekstmateriaal.
Artikel 9: Toepasselijk
recht en geschillen
Op de Overeenkomst en deze algemene voorwaarden is uitsluitend het Belgisch
Recht van toepassing. Alle geschillen worden behandeld bij rechtbank van
koophandel te Gent.
Artikel 10: HerroepingsrechtVoor alles wat u op afstand (dus via internet, telefoon of post), koopt geldt een herroepingsrecht. Dat is een 'afkoelingsperiode' van 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag van levering van goederen, waarbinnen u het recht heeft om de koop ongedaan te maken, dit zonder opgaaf van redenen en zonder bijkomende kosten (uitgezonderd de retourkosten die ten laste van de Klant vallen). Deze wetgeving kan men terugvinden in boek VI van het Wetboek van economisch recht (Boek VI WER).
1. Het herroepingsrecht is
niet van toepassing op een Overeenkomst bij aankoop of bestelling van bloemen
en planten aangezien het dan om bederfelijke en (meestal) op maat gemaakte
producten gaat met een beperkte houdbaarheid.
2. Het herroepingsrecht is echter wel van
toepassing op een Overeenkomst bij aankoop of bestelling van schalen en
glaswerk. Het herroepingsrecht vervalt echter wanneer glaswerk of schalen
onherroepelijk vermengd zijn met bloemen of planten aangezien het dan om op
maat gemaakte producten gaat.
3. Bij een geldige aanspraak van het
herroepingsrecht, behoudt Bloemenboetiek Lily het recht om kosten in rekening
te brengen, ten laste van de Klant. Het gaat hier dan om retourkosten om een
goed te retourneren aan Bloemenboetiek Lily of kosten inzake waardevermindering.
Wanneer Bloemenboetiek Lily vaststelt dat de Klant zijn producten meer gebruikt
heeft dan nodig om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te
stellen, is de Klant aansprakelijk voor deze waardevermindering, dit met een minimum
van 25% en een maximum van 100% op de waarde van dat goed.
4. Wanneer de Klant aanspraak wenst de maken op het
herroepingsrecht, dan kan hij dit doen door dit modelformulier, schriftelijk of
per mail door te sturen naar Bloemenboetiek Lily gebruik makend van de
contactinformatie die terug te vinden is op de contactpagina.